معجزه ی تمایز

  داستان از آنجا شروع شد که باید کلمه ی سال را برای خود انتخاب می کردم.انتخاب خیلی سختی بود. کلمه های زیادی در ذهنم قطار می شدند و دور افتخار می زدند.اما یکی پس از دیگری هو هو کنان رد می شدند و می رفتند .  باید کلمه ی جامع و کاملی را انتخاب […]

 

داستان از آنجا شروع شد که باید کلمه ی سال را برای خود انتخاب می کردم.انتخاب خیلی سختی بود.

کلمه های زیادی در ذهنم قطار می شدند و دور افتخار می زدند.اما یکی پس از دیگری هو هو کنان رد می شدند و می رفتند .

 باید کلمه ی جامع و کاملی را انتخاب می کردم تا تمام ابعاد زندگی ،شغل ،آرزوها و اهدافم را در بر می گرفت.

شروع کردم به کنکاش و دقت در احوال و افکارم. رویارویی با خود جز سخت ترین کارهایی است که هر کس انجام می دهد ؛امان از زمانی که این رویارویی به جنگی نابرابر بین «من» و «خود» شکل بگیرد و تو آنقدر قدرتمند نباشی تا توازن را برقرار کنی.

اما سفر به افکار و ذهنیاتم به نتیجه رسید و معجزه اتفاق افتاد.

«تمایز»

 

تمایز (Differentiation)

مفهومی که از ابتدای سال با آن سر و کار داشتم« تمایز» بود. تصمیم برای برای تغییر در روش زندگی و گام نهادن در مسیر رسیدن به اهداف ، از ابتدای سال و با زمینه سازی از سال قبل ، شکل گرفته بود.

تصمیم برای گامهای عملی و کاربردی جهت رسیدن به آرزوهایی که مدام پشت گوش می انداختم ،آنقدر قدرتمند بود تا از من انسانی متفاوت و برجسته بسازد.

سحرخیزی و بهره از سکوت قبل از طلوع آفتاب

 تغییر روش برنامه ریزی

تصویر سازی

شرکت در دوره های مربوط به علایق

 تغییر روش کتابخوانی و رهایی از فقدان اعتماد به نفس

 بالا رفتن عزت نفس

 از جمله تغییراتی بود که من را نسبت به شکل قبلی خود کاملا متمایز می کرد.

 

پیام خاص تمایز

با نگاه اجمالی به اطرافیان و انسانهای موفق برجسته بودن آنها نسبت به بقیه را کاملا درک می کنید.

برای رسیدن به این تمایز باید هدف متفاوتی را در پیش گرفت . بسیاری از شرکتها و برندهای مطرح دنیا وجه تمایز خود را با یک یا دو کلمه پیش بردند که در نهایت منجر به موفقیت و متفاوت بودن آنها شد.

مثلا وجه تمایز شرکت والت دیزنی ، کلمه ی «جادویی» بود یا کلمه ای که برند اپل را برجسته کرد «متفاوت و نو آور» بود.

مطلب بسیار مهم در خصوص تمایز این است که باید به صورت آگاهانه یا نا خودآگاه ،پیام خاصی را در ذهن مشتری یا شنونده ایجاد کند.

بنابراین مهمترین گام در جهت متمایز بودن این است که اول در ذهن خود و نسبت به صورت های قبلی خود متفاوت باشید .

پس برای رسیدن به این منظور باید آگاهانه و مدبرانه از زاویه دید متفاوت و گاهی غیر معمول به خود و اطراف بنگرید.

نگاه متمایز

مثال بسیار جالب در این خصوص می تواند اشاره به سکانسی از فیلم ارزشمند« انجمن شاعران مرده »  باشد که در این سکانس استاد با ایستادن روی میز ،درس تغییر زاویه دید و تاثیر آن روی زندگی و افکار دانشجوها به شکل بسیار زیبایی به تصویر می کشد.

سکانس عالی و بینظیر ازفیلم انجمن شاعران مرده

بنابراین برای موفق بودن باید متمایز باشید و برای متمایز بودن باید زاویه نگاه خود را تغییر دهید.

پس وقتی دیگران هر روز نا آگاهانه طلوع زیبای خورشید را از دست می دهند ،شما می توانید آگاهانه سحرخیز باشید.

 

بیشتر بخوانیم

اهمیت الویت بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز